Danny, Willem & Stef in Zuid-Amerika

Eerste weekie

Ons eerste verslag vanuit Zuid-Amerika (alle eer aan willem)!

De vlucht naar Buenos Aires was goed verlopen. Geen vertragingen ed.Het was alleen echt super warm in het vliegtuig en lange afstanden vliegen is gewoon k..Woensdagochtend om half 9 Argentijnse tijd lande het vliegtuig, hierbijwas onze trip eindelijkecht begonnen.

De eerste opgave was met de lokale bus in Buenos Aires tekomen. Het vliegveld ligt ongeveer 30km buiten het centrum. Dit was aleen hele ervaring. Uiteindelijk na meer dan 1,5uur in de bus en daarna nog bijna een uur lopen met de te zware backpack waren we aangekomen in het hostel. De rest van de dag hebben we niet zo heel veel gedaan, beetje rondgelopen in de omgeving van het hostel enwat lokale biertjes geproefd. Het hostel lag dicht bij het historische Plaza de Mayo. s´Avonds zijn we optijd naar bed gegaan want we waren moe van de vlucht.

De volgende dag hebben we een walkingtour naar La Boca gedaan, de armste wijk van BA. Hier zijn we in het stadion van Boca Juniors geweest, hebben we gegeten in een typisch Argentijns restaurantje waar de bbq flink stond te branden en hebben we beetje sight seeing gedaan.

Vrijdag hebben we een walkingtour naar Palermo gedaan, een andere wijk in BA. Deze wijkis erg groen met een hoop mooietuinen. Na de walkingtour zijn we terug naar het hostel gegaan om voorbereidingen te treffen voor de volgende dag, we zouden namelijk naar Colonial de Sacremento, Uruguay, gaan. Boot ticket geboekt en hostel geboekt.

Zaterdag ging de boot naar Uruguay. Eenmaal aangekomen in Colonial gingen we op zoek naar het hostel. Toen we het hostel gevonden had bleek dat de reservering niet doorgekomen was en dat ze ook nog eensgeen plek meer hadden. Het hielp ook erg dat de eigenaar van het hostel geen woord Engels kon en wij geen Spaans. Met handen en voeten werk en met behulp van iemand die beetje kon vertalen konden we toch blijven. Er werden in een kamer 3 extra bedden neergezet. s´Avonds in Colonial rond gehangen.

De volgende dag hadden we voor een golfkarretje gehuurt en daarmee Colonial verkent. s´Middags sloeg het weer helemaal om met erg veel regen, wind en onweer. Rest van de dag in hostel rondgehangen met 2 Argentijnse meiden. Met veel cerveza's en een gitaar was dit erg gezellig en waren we de regen alweer gauw vergeten!

Maandag zijn we met de bus naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay, gegaan, Hier hebben we niet veel gedaan, was ook niet zoveel te doen. Beetje sight seeing gedaan, busticket gekocht naarPunta del Diablo en gechilled in het Hostel.

Dinsdag zijn we met de bus naar Punta del Diablo vertrokken. Dit is een kustplaatsje waar veel Uruguayanen heen gaan om vakantie te vieren en dan met name de jongeren en hippies :) s ´Middags lekker op strand gelegen en s´avonds kregen we van de hostel eigenaar overheerlijke zelfgemaakte pizza. We kregenzoveel dat we het nog geneens op kregen en wij zijn toch grote eters. s´Nachts voor het eerst uitgegaan. Het nachtleven begint hier pas om ongeveer 4uur. Dus nooit meer klagen dat wij altijd zo laat uitgaan! Het was erg gezellig alleenkomt de zuid amerikaanse nu al ons de neus uit haha. Aankomende week gaan we genieten van onze welverdiende week op het strand tussen de Uruguayaanse schoonheden en goedkope cerveza's. Alle vrouwen lopen hier trouwens op strand in string, iets waar wij niets op tegen hebben. Eerste strand dag zijn Danny en Stef kreeften geworden waardoor zij de tweede stranddag al moesten afhaken haha en maar zeggen dat ze niet gauw verbranden haha.

Dit was het!!!

Oh trouwens super vet dat Noordwijk door is, zal vast een mooi feest geweest zijn. Wij gaan hem nu kijken op uitzendig gemist. Over de wedstrijd van woensdag maar geen woord....

Voor foto´s check : http://www.flickr.com/photos/57347919@N07/

Adios!!

Rob C G M

Keep me posted!!
Goed begin gasten en gelukkig biertje bij!

Bert en Bea

Leuk begin van jullie avontuur. En Willem smeer je je goed in want je verbrand LEVENDIG!!. En moet je weer je pyama aan naar strand.
Veel plezier

Bert

He, Willem trek ook je string aan en goed die billen smeren!!!

truus en willem

Das genieten zo te zien! Willem ben jij niet verbrand of heb je de goede raad van je mamsje opgevolgd.
Leuke foto's, wel sober hoor.
XXXX
Truus

Frans en Aad

Ziet er allemaal heel leuk uit.
Ga vooral zodoor met het verslag schrijven en foto's plaatsen. Het is alsof we meereizen.
Groetjes en hou het veilig.
Frans en Aad.

Joke en Wim

Hallo Jongens, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Leuke foto's, mooi hostel zeg, iedereen volgt jullie en krijgen leuke reacties over de site en de foto's. We spreken elkaar wel via Skype!!! Groetjes Joke en Wim

wil honduras

Hola Stef Danny Willem,

Ik geniet van jullie reisverslag, en ook van de fotos,

Groetjes uit Honduras

opa & oma

Hallo zwervers Kijk met spaning uit naar jullie reis verslag.het is een prima verslag van jullie belevenissen Ga zo door gaan in gedachten met jullie mee gr0etjesOpa&Oma

Opa@)ma

fijn weer wat van jullie te horen en te zien,wat een een prachtige foto reportage ,vooral de watervallen super ga zo door
groetjes de oudjes

Willem-Jan

Klappers!

Ik hoorde van John dat jullie ff de groeten deed uit South Amerika! Heel vet, greetz terug.

Ik houd de site bij en die pics werken ook top Wim.

Geniet er van, doe ik hier ook wel met Johnnie, so don't worry Stef ;)!

Keep on crackin'

kees ;)