Danny, Willem & Stef in Zuid-Amerika

Uruguay - Brazilie - Argentinie (week 2,3 en 4)

Hier maar weer eens een verhaaltje na bijna 3 weken ( Sorry, maar we zijn er nog niet aan toe gekomen )

Zoals in het vorige verslag al geschreven is zijn we de 26e aangekomen in Punta del Diablo, een kustplaatsje in Uruguay. Wat al gauw aanvoelde als ons (nieuwe) thuis. Punta del Diablo is een dorp met ongeveer 1000 inwoners, maar aangezien het hoogzomer is zijn er een hoop toeristen, en dan met name backpackers en hippies uit Uruguay en Argentinie. Het dorpje heeft 3 stranden. 1tje met 2 barretjes waar de hele dag muziek wordt gedraaid, de 2e was een soort vissersstrandje (vissersboten, oude mensen) en de laatste eigenlijk geen idee omdat we er ook helemaal niet zijn geweest, haha. Wij spendeerden onze strandtijd met namen op het 1ste strandje.

Het hostel was een zelf in elkaar getimmered geheel (om het maar zo te noemen, check de foto´s maar). De eigenaar, Alejandro, was super chill maar sprak geen woord Engels. Gelukkig voor ons was z´n neefje erook en die sprak goed Engels. Hij was dus onze vertaler.
Onze tijd in Punta del Diablo bestond met name uit heel, heel veel strand, lekker pintjes doen en een hoop overheerlijk eten. We zullen even kortopsommen hoe onze dag er ongeveer uitzag:

- 10.00-12.00 Rustig opstaan, hangmatje pakken, relaxen, poolen
- 12.00 Ontbijten. Na het ontbijt weer beetje relaxen (wat een leven)
- Uitbuiken
- 14.00 Richting het strand
- 17.00 Lunch. Iedere dag overheerlijke stokbrood met salami
- 19.00-20.00 Terug richting hostel
- Hiertussen beetje bier en wijn drinken, poolen en weer beetje chillen.
- 22.00-23.00 Avondeten, bieren en wijnen
- 02.00-03-00 Lekker naar bedje toe of de kroeg in tot uurtje of 07.00

Dit leventje hielden we 12 dagen vol (wat een hele opgave was als jullie het zo kunnen zien)

Het eten hier was echt super. We hebben geen 1keer zelfgekookt. Iedere avond vroeg Alejandro wat we die avond wilden eten en dan maakte hij dit voor het hele hostel (mannetje of 15 totaal in hostel) We hebben alle typische Uruguaanse gerechten gegeten; chivito, milanesa, assado (bbq).

In de 2weken dat we er waren zijn we ook 2keer naar ander strandje geweest, namelijk Capo do Polonia (beetje zeehonden/leeuwen spotten en beachen) en Santa Teresa (erg mooi strandje in natuurpark)

En toen kwam de dag dat we gingen vertrekken (30jan) Vamos a la Brazil!!! Alejandro en Mattie (z´n neefje) brachten ons met de pickup naar Chuy, een grensplaats tussen Uruguay en Brazilie. We hadden een goede band met beiden en toen we afscheid namen kregen we nog alle drie een Uruguay shirt cadeau. Gelukkig zijn we nederlandse gierigheid al een beetje verleerd en hadden we voor hun ook wat gekocht.

De eerste dagen in Brazilie stonden in het teken van bussen. Wat een erg leuk tijdverdrijf is, kuch.. Maar het is helaas noodzakelijk om ergens te komen als je beetje op de centen moet letten. De eerste busdag was van Chuy naar Pelotas. Hier moesten we noodzakelijk overnachten in een (sex)Motel. Met z´n 3e in een rond bed, spiegel tegenover het bed, schemerlampjes en noem maar op. Erg romantisch dus haha. Verschrikkelijk maar je moet wat!

De 2e busdag was van Pelotas naar Porto Alegre en van daaruit naar Cambara do sul. Hier hebben we 2nachten geslapen. Dit bergdorpje staat bekend om z´n Canyontours (naam zegt al genoeg). Voor 1feb hadden we een tour naar 1 van de 2 canyons geboekt. We moesten vroeg ons bedje uit, 8uur al! We waren helemaal gekleed in zomerkleding, maar je raad het al, halverwege het klimmen begon het toch een partijtje te stortregenen en waaien. Poncho´s aan en maar weer verder bikkelen. De eerste berg had een erg mooi uitzicht, maar de tweede plek die we bezochten was helemaal super. We gingen naar de Secret Rock, alleen de route ernaartoe was meer indrukwekkend dan de Secret Rock zelf. Watervallen, klauteren over beekje en prachtig uitzicht weer. Het weer was ook gelukkig omgeslagen dus het zonnetje begon weer vrolijk te schijnen.
De rest van de dag hebben we beetje gechilled in het hostel en onze volgende bestemming bepaald. Beachen op het noordelijke eilandje van Florianopolis!! De volgende dag weer lekker de hele dag bussen. Het eerste stuk bussen was een hele ervaring, stel je voor dat je met een touringcarbus gaat offroaden, gaat afdalen van ong. 1000 meter hoogte op een zandweggetje met een hele diepe afgrond. Het was echt prachtig.

Eenmaal aangekomen op het eilandje van Florianopolis gauw een plek gevonden waar we zouden slapen. Een appartement aan het strand. Hier zijn we 3,5 dag gebleven en hebben we wat verschillende strandjes opgezocht. Eerste 1.5 dag was het weer een beetje grauw, af en toe wat regen. De andere 2 dagen was het echter weer helemaal super. Temperaturen van rond de 34 graden. En de goedkope drank van Brazillie ontdekt, check de foto van Danny maar haha de beelden zeggen genoeg!

5februari hebben we de nachtbus genomen naar Foz do Iguacu, waar de beroemde watervallen liggen. Rond 10.00 de volgende dag kwamen we aan in Foz do Iguacu. Hostelletje gevonden, spullen gedumped en gauw naar de Braziliaanse kant van de watervallen(er zijn namelijk 2 kanten waar je de watervallen kan bezichtigen, Brazilie en Argentinie). Deze watervallen zijn echt super prachtig, worden ook wel de mooiste watervallen ter wereld genoemd. Het is niet echt uit te leggen maar check de foto´s maar.

De volgende dag naar de Itaipu dam, 1 vd grootste dammen ter wereld kwa opwekken van energie. Deze dam levert 20% van de Braziliaanse stroomvoorziening en 90% van de Paraguayaanse. Het was erg indrukwekkend om te zien. We waren rond het middaguur weer terug in het hostel om vervolgens te verhuizen naar Puerto Iguazu, Argentinie. Hier gauw onze spullen in het hostel gedumped en op naar de Argentijnse kant van de watervallen, Cataratas Iguazu. We dachten dat de Braziliaanse kant geweldig was, maar de Argentijnse kant heeft nog meer indruk op ons gemaakt. Het was echt onbeschrijfelijk. Dit moet je echt een keer gezien hebben.(de foto´s van de Argentijnse kant volgen later). Dit was vandaag!!

Het was eigenlijk de bedoeling om wat langer in Brazilie te verblijven, maar Brazilie is best wel heel duur. We hebben best veel gereist in korte tijd omdat de prijzen ons tegenvielen en we weer gauw terug wouden naar het wat goedkopere Argentinie. De komende maand zullen we waarschijnlijk in Argentinie verblijven. Het is de bedoeling om van het noorden naar het meest zuidelijke puntje van Argentinie, Ushuaia, te reizen.

Wedenken datwe alles van de afgelopen 3 weken wel voldoende hebben beschreven. We zijn nu moe, gaan zo lekker broodje hamburger eten en beetje chillen en dan lekker slapen en verder nagenieten van de falls. Morgen gaan we weer verder bussen in Argentinie. In de planning staat de lange trip naar Tucumar.. Een ritje van z´n 20uur. Dat wordt dus weer heerlijk genieten geblazen.

Voor fotos van de afgelopen 4weken, check:http://www.flickr.com/photos/57347919@N07/

Groeten Danny, Willem en Stef

Edit: Hier zijn de andere foto´s!! Enjoy...http://www.flickr.com/photos/59265108@N03/

Frank

Dat ziet er heel relaxt uit hoor zo'n hangmat. Ik hoef jullie geen succes te wensen met chillen!

Andrew

Dope shit gasten

Rob C G M

Sommige wezens schrijf je gewoon niet over toch? Maar gelukkig hebben we de foto's om te zien dat jullie niet al te veel stakkeren. Het vrouwelijk schoon mag er zijn!

Have fun, gasten!